قوانین و مقررات
پرسش و پاسخ های مربوطه:
- آیا قوانین مرجوعی کالا شامل کالاهای دیجیتال هم میشود؟
قوانین مرجوعی کالا شامل تمام کالاهای فروخته شده به صورت اینترنتی میشود. فرقی نمیکند که کالا دیجیتالی باشد یا فیزیکی و فروشنده نسبت به ارائه کالای اصل و سالم به مشتریان متعهد است.
- آیا قوانین مرجوعی کالاهای دیجیتالی شامل کالاهایی مانند فیلترشکن ها نیز میشود؟
خرید و فروش فیلترشکن ممنوع بوده و فروش و یا خرید این نرمافزارها به عنوان کالای دیجیتال جرم محسوب میشود. به همین دلیل این کالا ها شامل قوانین مرجوعی کالا نمیشوند.
- مرجوعی کالا از خریدار به فروشنده چه مدت زمان میبرد؟
بر اساس نوع کالای خریداری شده ممکن است فرایند مرجوع شده کالا به سایت و تحویل آن به انبار بین دو تا یک هفته زمان ببرد در این مدت مشتری می تواند ضمن تماس با مسئول فروش از روند مرجوعی کالا نیز مطلع شود.
- اگر کالایی مرجوع شود پول خریدار به او برگشت داده میشود؟
در صورتی که کالای خریداری شده به فروشنده مرجوع داده شود و فروشنده نیز کالا را دریافت نماید خریدار می تواند نسبت به دریافت وجه خود اقدام نماید و فروشنده موظف است در مدت زمان کوتاهی نسبت به واریز وجه به خریدار اقدام نماید.
کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامههای کاربردی فروشگاه آرایشی و بهداشتی دلیسیو به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وبسایت دلیسیو هنگام استفاده از پروفایل شخصی و سایر خدمات ارائه شده توسط دلیسیو به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویسها و خدمات دلیسیو است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین دلیسیو از سوی کاربر است.
لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافقهای قبلی محسوب میشود.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای دلیسیو منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای دلیسیو تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات دلیسیو اقدام کند.
همچنین از آنجا که دلیسیو یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان
– خریداران حداکثر تا 2 روز بعد از ثبت سفارش و قطعی شدن آن، فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را ثبت کنند.
– منظور از ۱ روز کاری، زمان آمادهسازی و ارسال کالا به انبار دلیسیو است، که امکان دارد این زمان بسته به نوع کالا تغییر یابد.
– در صورت بروز تاخیر در پردازش سفارش شما، این موضوع از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شده و دلیسیو تلاش خواهد کرد محصول/محصولات مورد نظر شما را ظرف ۲۴ ساعت تامین کند، درصورت عدم تامین کالا بعد از ۲۴ ساعت، اقلام در انتظار تامین سفارش شما بصورت سیستمی لغو خواهد شد.
– در شرایط خاص مثل فروش شگفتانگیز، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات فروشندگان به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و دلیسیو مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش را متوقف کند.
– خدمات پس از فروش دلیسیو تنها درصورتی درخواست مشتری مبنی بر بازگرداندن کالای فروشندگان را میپذیرد که لیبل بارکد نارنجی رنگ که روی کالا نصب شده است، جدا نشده باشد.
ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از سرویسها و خدمات دلیسیو استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به دلیسیو ایمیل میزنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که دلیسیو به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای شرکت از طریق آنها صورت میگیرد.
جهت اطلاعرسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد دلیسیو برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامکها نداشته باشند، میتوانند عضویت دریافت خبرنامه دلیسیو را در پروفایل خود لغو کنند.
توجه داشته باشید که 50004000870057 تنها شماره ای است که دلیسیو از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال میکند. همچنین این شمارهها سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه دلیسیو را به اطلاع کاربران میرساند و روشن است که امکان دریافت پیامهای شما از طریق آن وجود ندارد.
بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان دلیسیو، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نامدلیسیو است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Info@hmz-co.com اطلاع دهید.
نظرات کاربران
هدف از ایجاد بخش نظرات در دلیسیو، اشتراکگذاری تجربهی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش میرسد. بدیهی است بخش نظرات دلیسیوبا دیگر سایتها و شبکههای اجتماعی متفاوت است. در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمیشوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمیآیند. دلیسیو در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچگونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت بههیچوجه به معنی تایید فنی دلیسیو دربارهی محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا میشود، نظرات را اصل و پایهی انتخاب و تصمیمگیری خود قرار ندهند.
شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران
۱. فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفادهی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.
۲. برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.
۳. نقد کاربران باید شامل قوتها و ضعفهای محصول در استفادهی عملی و تجربهی شخصی باشد و مزایا و معایب بهصورت خلاصه و تیتروار در محل تعیینشده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگنمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنید.
۴. نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه بهطور واقعبینانه معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.
۵. با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمتهای آنها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد؛ نه بهصورت مطلق.
۶. جهت احترامگذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقدتان لحاظ کنید.
۷. با توجه به ساختار بخش نظرات، از سوالکردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده و سوال یا درخواست راهنمایی خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.
۸. کاربران ارسالکنندهی نظر موظفاند از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تاییدنشدن نظر کاربر میشود.
۹. قسمت نظرات سایت، با تالارهای گفتوگو (فروم) متفاوت است؛ لذا برای حفظ ساختار، مباحث خارج از چهارچوبی که حالت بحث و گفتوگو دارد، تایید نخواهد شد.
۱۰. تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانبدارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظردهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها میتواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
۱۱. از طریق نمودار تغییر قیمت در سایت میتوانید از تغییرات قیمت آگاه شوید؛ لذا بههیچوجه در بخش نظرات مبلغ «قیمت» را ذکر نکرده، دربارهی آن سؤال نکنید و نظری ندهید.
۱۲. در نظرات خود، از بزرگنمایی یا اغراق دربارهی قوتها یا ضعفهای محصول خودداری کنید. بدیهی است تا حد ممکن هرگونه نظر مبالغهآمیز یا به دور از واقعیت تایید نخواهد شد.
۱۳. با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینکهای موجود در آن، نباید لینک سایتهای دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینکدادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایتهای دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکههای اجتماعی خودداری کنید.
۱۴. تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند؛ لذا بحثهای متفرقه و غیرمرتبط با محصول را مطرح نکنید.
۱۵. کاربران میتوانند نقد خود به هر بخش از دلیسیو را در قسمت مربوط اعلام کنند؛ لذا هیچگونه نقدی را دربارهی سایت یا خدمات آن در قسمت نظرات ننویسید.
۱۶. توجه داشته باشند، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، بههیچوجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن دربارهی محصولات جدا خودداری کنید.
۱۷. بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز کنید.
۱۸. لازم است نظرات خود را به صورت نگارشی ثبت کرده و از کوتاهکردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمهی تایید نظرات کاربران است.
۱۹. کامنت هایی که با عرف جامعه مغایر هستند مثل کامنت های کالاهای جنسی تایید نخواهند شد.
شرایط ارسال پرسش یا پاسخ:
– بهتر است پرسش و پاسخ کوتاه و مختصر باشد؛ زبان و رسمالخط فارسی و اسلوب نگارش هم در آن رعایت شده باشد.
– برای آگاهی از تغییرات قیمت از نمودار تغییر قیمت در سایت استفاده کنید و بههیچوجه در بخش پرسش و پاسخ در مورد «قیمت» نپرسید.
– از پرسش و پاسخ دربارهی آدرس سایر فروشگاههای فیزیکی یا اینترنتی و استفاده از لینک خودداری کنید.
– پرسش خودتان را فقط یک بار و زیر محصول موردنظرتان بنویسید.
– از ثبت اطلاعات شخصی از قبیل ایمیل، شماره تماس و نام کاربری شبکههای اجتماعی در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید. در صورت افشای اطلاعات شما از این طریق، دلیسیو هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
قوانین مرجوعی کالا
توجه :
- اصالت کالا (برقراری شرایط کیفی و کمی ادعا شده توسط فروشنده): یکی از مهمترین قوانین مرجوعی کالا این است که کالایی که به مشتری تحویل داده میشود غیر اصل باشد و در این صورت مشتری می تواند نسبت به مرجوعی کالا اقدام کند. فروشنده باید نسبت به کالای و کیفیت آن تعهدات لازم را به خریدار اعطا نماید و از ارسال کالای غیر اصل به مشتریان خودداری نماید. کالای ارسال شده باید در بسته بندی، جنس، کیفیت و موارد دیگر دقیقاً مطابق نسخه اصلی و قرار داده شده بر روی سایت باشد.
- انصراف خریدار از خریدار قبل از ارسال و یا دریافت کالا: لغو سفارش مشتری نیز یکی دیگر از بخش های قوانین مرجوعی کالا می باشد. اگر مشتری به هر دلیل نسبت به لغو سفارش خود اقدام نماید و کالا برای مشتری ارسال شده باشد مشتری باید نسبت به مرجوعی کالا به خریدار اقدام نماید. بدیهی است که اگر مشتری اقدام به لغو سفارش خود نماید باید این موضوع را به کارشناسان فروش و مسئول خدمات پس از فروش اعلام کنید تا آنها نسبت به مرجوعی کالا اقدام نمایند و بعد از برگشت کالا به انبار نسبت به بازپرداخت هزینه خرید به خریدار اقدامات لازم صورت گیرد. دقت کنید، در صورتی که فروشنده کالا را ارسال نکرده باشد، هیچ هزینه ای نباید به عنوان خسارت کسر شود، اما در صورتی که کالا ارسال شده باشد، فروشنده می تواند هزینه ارسال (مستند به فاکتورهای اداره پست و یا فاکتورهای شرکت باربری) را از هزینه دریافت شده از مشتری کسر کند.
- رعایت بازه زمانی ارسال و تحویل به موقع کالا در زمان موعود: ارسال به موقع سفارش به مشتریان یکی دیگر از موارد و قوانین مرجوعی کالا برای مشتریان است و در هنگام سفارش و خرید آنلاین مدت زمان ارسال و تحویل کالا به مشتری طبق روال عادی و در روز های عادی به مشتری اعلام میشود اگر این سفارش با تاخیر زیاد به دست مشتری برسد مشتری می تواند با توجه به تاخیر در دریافت کالا نسبت به مرجوع کردن آن اقدام کند. فرآیند مرجوعی کالا در این حالت نیز باید به اطلاعات کارشناسان فروش و مسئول خدمات پس از فروش سایت فروشنده برسد تا اقدامات لازم برای مرجوعی کالا انجام شود. دقت کنید کالاهای مناسبتی، مانند هدایای عید، ولنتاین، روز مادر، روز پدر و موارد اینچنینی جزو مواردی هستند که اغلب افراد تمایل دارند کالاهای خود را در این زمان ها دریافت کنند و در خارج از آن کالا ارزش معنوی خود را از دست می دهد، فروشنده باید امکان تحویل این کالاها در تاریخ موعود را بررسی کند و استحضار خریداران برساند. خریداران نیز باید در صورت امکان این موضوع را با فروشنده چک کنند. در حالت عادی، کالاها تا یک هفته بعد از ارسال به دست خریداران می رسد.
- نو بودن کالاهای خریداری شده و عدم استعمال قبلی آنها: یکی دیگر از قوانین مرجوعی کالا که بسیار مهم است این است که کالای فروخته شده اگر به عنوان کالای نو به مشتری تحویل داده میشود حتماً نو باشد. در صورتی که به خریدار کالای دسته دوم و کارکرده تحویل داده شود مشتری می تواند فرآیند مرجوعی کالا را پیگیری و نسبت به مرجوع کردن کالای دریافت شده اقدام نماید سایت فروشنده نیز موظف است ضمن دریافت کالای مرجوع شده نسبت به تهیه و ارسال کالای نو و دسته اول به مشتری اقدام نماید. در اینجا تمام هزینه های برگشت و ارسال مجدد بر عهده فروشنده است. (دقت کنید که در زمان خرید کالاهای دست دوم قوانینی دیگری وجود دارد، در اینجا صحبت ما متوجه فروش کالاهای نو و به اصطلاح آک است).
- شرایط پس از فروش و ضمانت نامه های موثق و زمان دار: یکی دیگر از موارد مهم در قوانین مرجوعی کالا عدم وجود گارانتی و یا مخدوش بودن گارانتی دستگاه ارسال شده است. در صورتی که کاربر متوجه شود که دستگاه برخلاف اعلام سایت فروشنده فاقد گارانتی معتبر بوده و یا گارانتی ارسال شده مخدوش باشد کاربر می تواند به راحتی کالای دریافت شده را به سایت فروشنده مرجوع کند. مرجوعی کالا در این حالت باید با مرکز فروش سایت فروشنده هماهنگ شود و کالا به سایت فروشنده مرجوع داده شود. سایت فروشنده نیز موظف است نسبت به دریافت کالای مرجوعی اقدام نموده و یک کالا با گارانتی اصل و معتبر و سالم برای مشتریان ارسال نماید. (هزینه ارسال مجدد و غیره بر عهده فروشنده است).
- بالا بودن قیمت فروش در سایت نسبت به قیمت درج شده بر روی جعبه کالا نیز یکی دیگر از موارد قانون مرجوعی کالا در ایران است. در صورتی که قیمت درج شده بر روی کارتن کمتر از قیمت درج شده در سایت در هنگام خرید کالا باشد مشتری می تواند کالای خریداری شده را تحویل نگرفته و یا در صورت تحویل با اعلام به کارشناس فروش سایت نسبت به مرجوع کردن آن اقدام نماید. (البته در این مورد نوسانات قیمت را باید در نظر گرفت، متاسفانه نوسانت قیمت که اغلب در ایران جنبه افزایشی دارد، سبب می شود که قیمت های درج شده زیاد قابل توجه نباشند. به خصوص در اقلام مصرفی).
- صدور فاکتور و سیاهه خرید: فروشنده کالا چه به صورت فیزیکی و یا چه به صورت دیجیتالی موظف است که در ضمن ارسال کالا، سیاه خرید و یا همان فاکتور را برای شما ارسال کند. این فاکتور می بایست شامل شناسه فروشنده ، مهر و امضا و مشخصات کامل کالای فروخته شده و نیز شرایط فروش کالا باشد. ارسال دیجیتالی فاکتور مشکلی ایجاد نمی کند. اما بهتر است این موضوع به صورت موثق و چاپی باشد. دقت کنید فروشنده موظف است، گواهینامه ها، ضمانت نامه، کارت های گارانتی، کارت های عضویت در باشگاه مشتریان، کارت های خرید و یا تخفیف های بعدی، مستندات حقوقی و معنوی که مرتبط به کالا هست را به صورت کامل به مشتری تحویل دهد . در صورتی که از ارائه فاکتور یا سیاهه خرید معتبر خودداری کند، خریدار می تواند خرید را متوقف کند و آن را لغو کند. (اطمینان در داد و ستد یک فرایند دو سویه است).
سیاستهای رعایت حریم شخصی
دلیسیو به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
دلیسیو متعهد میشود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئنتر و امنتر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت دلیسیو، شما رضایت خود را از این سیاست نشان میدهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات دلیسیو، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، دادهها و کلیه محتوای تولید شده توسط دلیسیو جزئی از اموال دلیسیو محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار دلیسیو است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای دلیسیو محفوظ میدارد. علاوه بر این، اسکریپتها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط دلیسیو و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار دلیسیو است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهرهبرداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وبسایت دلیسیو و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روشهای مشابه مانند جمع آوری دادهها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای دلیسیو محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات دلیسیو، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیتهایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام میپذیرد به عهده کاربران است. دلیسیو محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر 18 سال به فروش میرساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوانتر هستند میباید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند..
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
– روز کاری به معنی روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش میشوند. دلیسیو به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارشگذاری میدهد.
– کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت دلیسیو به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه در صف پردازش قرار میگیرند. دلیسیو همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در دلیسیو به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای دلیسیو محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
– در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
– دلیسیو مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای دلیسیو محفوظ است.
– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت دلیسیو، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای دلیسیو محفوظ است. دلیسیو در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت دلیسیو میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
– کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، دلیسیو جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
– کاربری هر مشتری شامل نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات مدارک شناسایی مطابقت داشته باشد و در صورت عدم تطابق، فروشگاههای اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به این گروه از مشتریان نخواهد بود. لذا خریداران محترم می بایست با ارائه تصویر کارت ملی خود و خرید از طریق کارت بانکی متعلق به شخص خریدار که با هویت سفارش دهنده در تطابق می باشد، اقدام به ثبت سفارش نمایند.
لازم به ذکر است که این امر به منظور جلوگیری از سواستفادههای احتمالی و مواردی نظیر جلوگیری از خرید با کارتهای سرقت شده و موارد مشابه در نظر گرفته شده است.
– با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.
– امکان پرداخت در محل برای سفارشهایی که از طریق باربری ارسال میشوند یا مبلغ آنها بیشتر از سی میلیون ریال است، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارشها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
– از آنجا که دلیسیو یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، لازم است پیش از ارسال، سفارش مشتریان ابتدا توسط دلیسیو بررسی و در صورت تایید، پردازش گردد. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
– تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکانپذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد
– در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.